U Chiary Ferragni lze s klidem napsat, že na co sáhne, to promění ve zlato. Úspěšný byznys si vytvořila ze svého blogu, Instagramu, oblékání a dokonce i z rodiny. Díky svému vlivu rozjela i vlastní značku, v rámci které vytváří různé módní kousky i jiné zajímavé produkty. Nejznámější jsou asi její stylové baleríny s mrkacím okem či kryty na telefon a psaníčka. Fanoušky získala v nedávné době také díky vlastní reality show, malá italská verze Držte krok s Kardashians, která dle reakcí Italy zaujala.
Za úspěchem show stojí i skutečnost, že se provdala za oblíbeného italského hudebníka, který je znám jako Fedez. Ferragni se stala vzorem pro influencerky po celém světě, zaujala je především tím, že už řadu let kromě módních věcí sdílí také i velmi osobní záležitosti – například to, že její manžel bojuje s rakovinou. Tento trend pak mnohé ženy začaly kopírovat.
Spolupráce s přesahem
Chiara je žena bystrá a všímavá, moc dobře si je vědoma toho, co bude u veřejnosti fungovat a co s reklamou spojit, aby se produkt či daná myšlenky dostala k co největšímu počtu lidí. Zároveň je znát snaha o to, tvořit spolupráce s přesahem. V rámci jedné spolupráce například podporovala ženy, které se staly obětmi domácího násilí. Ferragni tak může inspirovat další slavné hvězdy a známé influencerky v tom, že značka se nemusí jen slepě propagovat pomocí pouhé fotografie sdílené na sociální síti.
Správné rozvržení práce a kvalitní tým lidí
Za klíčové považuje Ferragni mít kvalitní tým lidí, který si skvěle dokáže rozvrhnout velmi různorodou a často náročnou práci. Člověk, který touží být úspěšný a rozjet svůj byznys ve velkém, by si dle slov italské podnikatelky měl uvědomit, že vše nemůže zvládnout sám a je nutné do svého projektu přizvat pracovité lidi.
„Vyžaduje to velkou dávku správné koordinace. Je to práce na plný úvazek a nezvládla bych to dělat sama. Mou pravou rukou je Fabio Maria Damato a tým složený zhruba ze 45 lidí, kteří se starají o The Blonde Salad a mou značku. Těmto lidem věřím v tom, že chápou, co chci a jsou se mnou synchronizovaní. Mnoho z nich se mnou pracuje již řadu let a přesně vědí, co chci dělat,” tvrdí Chiara.
Nová éra ve znamení expanze
Ferragni prokázala, že má ostré lokty a v byznysovém prostředí se neztratí. V rámci své nové kapitoly podnikání rse ozhodla expandovat i do zahraničí a tím dala najevo, že její podnikatelské záměry sahají mnohem dál, než tomu bylo donedávna. Chiara v expanzi vidí velký potenciál a zajímavé možnosti, jak si vydělat ještě větší obnos peněz a ráda nahlíží do zcela odlišných sfér. Dostat se do zahraničí je pro velké hráče klíčové.
Využívání moderních platforem
Vzhledem k tomu, že si tato stylová dvojnásobná maminka vybudovala kariéru díky internetu, není divu, že pro svůj byznys plně využívá moderní vymoženosti. Především tedy velmi užívané platformy, mezi které patří sociální sítě jako Instagram. „Sociální sítě slouží jako skvělý prostředník. Díky nim se mnohem snadněji buduje povědomí o značce, která se mnohem rychleji často stává také takzvaným lovebrandem," tvrdí zapálená podnikatelka. Díky velké aktivitě na internetu se Ferragni podařilo vybudovat úspěšný lifestylový blog, vlastní značku s oblečením a módními doplňky, ale také silnou osobní značku – její jméno se stalo samotným byznysem a úspěšnou značkou.
Kreativita a rozmanitost
Její masivní úspěch spočívá také v tom, že je lídrem, který svůj byznys zaměřuje přímo na člověka. Podle odborníků tento přístup budou muset v blízké době přijmout všichni obchodníci, kteří si svůj podnik chtějí udržet. Ferragni staví osoby, na které cílí, na první místo a díky svému pozitivnímu vlivu, motivaci a umu sbližovat lidi, přirozeně podporuje růst svého podnikání. Zároveň jí nechybí schopnost neustále inovovat a reagovat na výzvy. Italka se zaměřuje i na sebereflexi, podporu potenciálu, budování důvěry a upřímnou komunikaci. Ve svých projekt se vždy snaží zachovávat lidskost.
Dalším klíčem k profitabilnímu byznysu je tvorba takzvaných online i offline produktů. Italka se nezaměřuje jen na internetové prostředí, ale rozhodla vyrábět a investovat energii i do hmatatelných produktů. Tím potěšila především své fanoušky, kteří chtějí fyzicky vlastnit něco, co plně souvisí s jejich oblíbenou influencerkou. Kromě módních produktů navrhla například designovou lahev na vodu či panenku na hraní. Důležitým bodem je tak i kreativita, která Ferragni viditelně nechybí.
Zdroje: Women`s Wear Daily, The Humans of HR