

„Obrazy není kam dávat,“ máchne rukama Ed-mund Čučka směrem k několika opřeným dílům od Jakuba Matušky aka Maskera, Pasty Onera, Ivana Pinkavy a Jiřího Straky.


Nad pracovním stolem se nachází dílo od Romana Týce, jednoho ze zakládajících členů skupiny Ztohoven. Vedle stolu je legendární červená laminátová židle ze 60. let minulého století z tramvaje T3 od Miroslava Navrátila. Na stole vidíme první sériově vyráběnou masku s ná-zvem Schizofrenie od Jiřího Černického, která byla ještě nedávno vystavena ve Veletržním paláci.


Další sběratelskou vášní Edmunda Čučky jsou knihy, jež vrchovatě plní všechno dostupné úložné místo v bytě. Vedle postele najdeme růžovou hračku Elephant od manželů Eamesových, vyrobe-nou firmou Vitra podle návrhu z roku 1945.


Zátiší s obrazem od Daniela Pitína, jednoho z nej-významnějších českých současných malířů, jehož díla si pohrávají s iluzí reality. Jeho velkou retrospektivní výstavu jsme mohli vidět v Rudolfinu loni na podzim. Skleněná lebka od Martina Janeckého, vyrobená metodou inside bubble sculpting, vznikla v americkém Corningu.


Lubomír Typlt je jedním z prvních autorů ve sbírce, a tak není divu, že velkoformátový obraz Rapid Eye Movement získal výsostné místo nad jídelním stolem od bývalého studenta Jiřího Petrboka a kamaráda Martina Káni. Se zaoblenými liniemi ladí židle Gincarla Pirettiho pro firmu Castelli ze 60. let minulého století


Obraz Jiřího Černického parafrázuje britskou královnu Viktorii jako členku Ku-klux-klanu.


Sbírka Edmundových švýcarských hodinek Swatch zahrnuje kousky, jejichž design zpracovali mimo jiné italský umělec Mimmo Rotella, francouzský architekt Renzo Piano nebo Švýcar Not Vital.