Ať už se poohlížíte po nové práci, chcete začít podnikat, nebo už jste pro to už udělala první krok, silná profesionální identita je nezbytná. Nejde jen o to, zaujmout potenciální investory nebo zákazníky, dnes už se bez profesionálního profilu na síti prostě neobejdete, i když pracujete v kanceláři nebo si třeba jen chcete otevřít malou dílničku na úpravu oděvů. Je načase vybudovat si osobní značku – nebo, jestli vám to tak přijde méně stresující, spíše se pustit do rebrandingu. Vítejte v roce 2022!
Bez přezdívek
Všichni máme online identitu, ale, ruku na srdce, vypovídá o vaší práci to, co byste chtěla? Pokud ne, nepropadejte beznaději, stačí pár drobných úprav, a budete do světa vysílat profesionální signály tak, jak to má být. První věc – možná samozřejmá, ale víte, jak to je – je vaše kontaktní mailová adresa. Jestli máte pořád tu z teen let, s jejíž pomocí se okolí prezentujete jako beruska123, založte si honem novou. Je fajn, že vám kamarádi ze školních lavic pořád občas něco na berušku pošlou, nemusíte ji rušit, stačí si nastavit přeposílání. Při zakládání nové adresy je pak nejlepší držet se svého jména nebo značky, nepouštějte se do žádných větších akcí. Stejné pravidlo aplikujte i na instagramový profil.
To platí i pro druhý krok, kterým je vytvoření vlastní domény a webových stránek. Když budou mít v názvu vaše jméno, nasměrují lidi (pracovníky HR, náboráře, lovce mozků, zákazníky, investory…) snadno k informacím, které se o vás mají dozvědět. Právě tím získáte digitální identitu a své osobní značce dodáte větší důvěryhodnost. Jestli vás teď přepadla panika, protože s vytvořením webových stránek potřebujete pomoc, nebojte se. Ideální samozřejmě je obrátit se na profesionálního web designéra, který vám „ušije“ stránky přímo na míru a budou vypadat přesně tak, jak chcete. Ale i když si služby profíka nemůžete dovolit, na stránky nemusíte rezignovat – existují volně dostupné šablony (např. na wix.com) a marketingové nástroje. Jak už bylo řečeno, ideální výsledek to nebude, ale s trochou pečlivosti, trpělivosti a rozumně osekanými nároky to půjde.
Profesní síť
Jako třetí na řadě přichází něco, čeho se spousta lidí děsí, otálejí a ne a ne se do toho pustit, ale vůbec k tomu není důvod. Když si vás někdo bude googlit – a moc dobře víte, že k tomu dojde, protože všichni takhle čas od času někoho špehujeme… ehm, sledujeme – jedním z top výsledků bude váš profil na LinkedInu. Ujistěte se, že je aktuální. Pokud jste si ho cvičně vytvořila v rámci zadání na škole a je tam uvedeno, že jste v oktávě gymnázia a hledáte brigádu na deset hodin týdně, možná nezaujmete ty, o které stojíte. Pravidelná aktualizace profilu na LinkedInu je prostě klíčová. Uveďte svůj skutečný věk (pro GDPR nadšence: to není nutnou podmínkou), obor činnosti nebo podnikání, krátký životopis – stačí pár vět o vás a o konceptu vaší práce, nemusí to být sáhodlouhá stať – a přidejte i profesionální portrét (ano, fotku!). Buďte aktivní, pište články o tom, co vás zajímá, komentujte příspěvky ostatních z oboru, a uvidíte, že úspěch se v dohledné době dostaví.
Více o novinkách v digitálním světě se dočtete v tištěném vydání listopadové ELLE. Svůj výtisk si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu a poštovným zdarma na tomto odkaze.