Módní svět se zmítá v zajetí mikrotrendů a estetik. Jsme si toho plně vědomi, protože jsme mnohé z nich v posledních letech oblékali. Viňme TikTok, všechny it-girls, hudební scénu i módní značky, které konají dle tužeb spotřebitelů. V době lockdownů jedni oblékali gorpcore a jiní zas cottagecore, aby je posléze vystřídala vlna balletcore, kterou volným tempem následoval hořkosladký trend coquette core. Jako odezva na ultradívčí estetiku se pak letošního léta objevila brat girl summer. Je však jeden mikrotrend, který je tu s námi po celou tu dobu, stranou mainstreamu. Je jím corpcore. Jistě jste již měli tu čest. A pokud ne, račte se seznámit teď.
Oversized sako, ale i komplet ušitý na míru vaší postavě. Košile s límečkem, pouzdrová sukně i decentní vázanka. Červená rtěnka i luxusní hodinky. Výrazné brýle a boty na jehlovém podpatku. You name it, to všechno ve vašem šatníku vypovídá o tom, že nyní zažíváme skutečnou touhu oblékat se a vypadat upraveně. Chceme nosit to, co nám v pracovním prostředí přináší pohodlí i sebedůvěru zároveň. Podmínkou takzvané corpcore estetiky, čerpající z korporátních řad a uniformního prostředí, není práce from 9 to 5 ani vysoká pozice v pracovní hierarchii. Vždyť každý z nás někdy potřeboval dodat dávku sebevědomí nebo zakrýt strach z možného neúspěchu. A corpcore estetika, sestávající z nesmrtelných power dressing siluet, je účinnou náplastí na všechny pochybnosti. Je jako štít, který chrání svou nositelku. Říká: „Oblékám se takto a jsem nedotknutelná a nepřemožitelná.“
V roce 2024 je nerovnost žen a mužů na pracovišti stále velkým problémem. K přiměřenému zastoupení a spravedlivému odměňování žen v obchodní, politické a tvůrčí sféře vede ještě daleká cesta. A to žijeme v geografických šířkách, ve kterých alespoň dialog na toto téma probíhá. Vypovídá to však také o širší kulturní změně. Po letech, kdy se normcore vplížil do kancelářských prostor, srší pracovní oděv opět ctižádostivostí. Nenechte se zmást: ženy se nyní neoblékají jako muži, aby v pracovním světě prorazily. Prosazují se v něm prostřednictvím svého svobodného módního výběru, a přivlastňují si tak svou moc.
Svůj výtisk prosincové ELLE si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu 1.299 Kč, s Adventním kalendářem Sephora Collection v hodnotě 2.380 Kč a a s poštovným zdarma na tomto odkaze.
- Zdroj článku:
Autorský článek, archiv zmíněných značek