Milujte. Skenujte. Najděte si dokonalý odstín,” hlásá chytrá appka Lipscanner od Chanelu. Toužíte po rtěnce v narůžovělém odstínu, o který jste právě zavadila pohledem ve svém oblíbeném magazínu, nebo takové, která bude ladit k cihlově červenému svetru, jejž jste si koupila předevčírem? Stačí naskenovat vybrané odstíny a aplikace vám během pár vteřin najde barevně odpovídající rtěnku z portfolia této francouzské značky. Díky funkci Try On si pak můžete ověřit, zda vám požadovaná barevná varianta sluší opravdu tak, jak jste si představovala. A dalším kliknutím je zboží na cestě k vám domů… Prosté. Ne, geniální!
Fantazii se meze nekladou
S mobilními beauty aplikacemi se v posledních pár letech doslova roztrhl pytel. Není divu. Podle globálního spotřebitelského výzkumu agentury Accenture příslušníci generace Z během nakupování vyhledávají rozšířené digitální nástroje a bohaté vizuální prvky (a následně si i připlatí za rychlost dodání). Tamější ředitelka pro služby klientům z maloobchodního průmyslu Jill Standish také poznamenává, že aby značky dnešní digitální generaci vůbec oslovily, musejí takzvaně hyperpersonalizovat. Což znamená využívat umělou inteligenci a data v reálném čase, aby svým zákazníkům vytvořily unikátní obsah přímo na míru. Pod tím si můžete představit něco podobného, jako se na denní bázi děje na vašem účtu ve Spotify nebo na Netflixu. Sofistikované algoritmy neustále vyhodnocují data našeho chování a podle toho nám umějí nabídnout nejnovější písničku oblíbené kapely anebo nám ještě za tepla naservírují zbrusu nový seriál, který odpovídá preferovanému žánru.
Rtěnku, prosím!
Se zajímavým počinem v této oblasti přišla francouzská značka YSL se svojí aplikací YSL Rouge Sur Mesure by Perso (volně přeloženo jako Rtěnkou na míru). Díky patentované technologii Perso si můžete z tisíce barevných odstínů vytvořit svůj vlastní unikátní mix a následně si ho doma sama vyrobit. Ano, čtete správně. Appka je totiž spojená s chytrým zařízením, které obsahuje cartridge stejně jako tiskárna ve vaší kanceláři. S tím rozdílem, že z červené, nude, oranžové a fuschsiové náplně vytváří rtěnky. V aplikaci pak své výtvory můžete sdílet s dalšími ‚alchymistkami‘, inspirovat se jejich dílem anebo se dočíst o nejnovějších trendech. Tipujeme, že barva roku, kterou již od roku 2000 každoročně vyhlašuje americká firma Pantone Color Institute a jež letos přísluší odstínu číslu 18-1750 neboli Viva Magentě, s barevnými variacemi čehokoli ještě pořádně zamíchá.
Více o beaty aplikacích najdete v tištěném vydání únorové ELLE. Svůj výtisk si můžete objednat až do své schránky za speciální cenu a poštovným zdarma na tomto odkaze.