Kodaňský fashion week dlouhodobě usiluje o výrazné změny ve vztahu módy a udržitelnosti. Myšlenku kvituje i Zalando, které už poněkolikáté spojilo své síly s CPHFW. Výsledkem spolupráce je i Cena udržitelnosti (Zalando Sustainability Award), která si klade za cíl podpořit módní značky v hledání udržitelnějších alternativ, které přispívají k méně škodlivé budoucnosti.
Digitální fashion shows
Módní přehlídky si mohl užít doslova každý. Milovníci trendů sledovali fashion shows na digitálních i fyzických přehlídkových molech. Nikomu nic neuteklo, vše se odehrávalo doslova v přímém přenosu. Moderní technologie obklopily návštěvníky na každém kroku. Chybět nemohl digitální Zalando Greenhouse, virtuální showroom, skrze který mohli diváci i nahlédnout do zákulisí příprav finalistů nominovaných na cenu Zalando Sustainability Award. Zblízka tak poznali tvorbu značek MWORKS, RÆBURN a RANRA, které poprvé představily své kolekce SS23.
Pojďme si popovídat o udržitelnosti
Téma udržitelnosti není jen prázdnou frází, trendem. Když se po molech zrovna neprocházeli modelové a modelky, mohli návštěvníci Zalando Greenhouse shlédnout panelovou diskuzi na téma „Co je potřeba, aby se módní průmysl stal cirkulárním“. Panelu se zúčastnili například i Laura Coppen, vedoucí oddělení cirkularity společnosti Zalando, Andrea Baldo, generální ředitel společnosti Ganni, a Anna Vilén, vedoucí komunikace inovačního projektu SipTex ve společnosti Sysav. Velmi inspirativní a prospěšný event se setkal s velmi kladným ohlasem.
Byla zde představena výzva, jak skutečně recyklovat ve velkém, tedy jak může módní průmysl přeměňovat staré oblečení na nové. Cesta to lehká nebude, ale není nereálná, jak vysvětlili účastníci diskuze. Další panelová rozprava, Zalando X Emili Lilja, zase poodhalila, jak změníme naše spotřební návyky, aniž bychom spadli do tzv. trendu FOMO (fear of missing out), tedy pocitu, že zatímco ostatní se baví, my jsme vyoutovaní. Kromě diskuzí se návštěvníci mohli účastnit i různých workshopů, například zjistili, jak prodloužit životnost svých oděvů či obuvi.
Přehlídky finalistů Ceny udržitelnosti
Letošní ročník CPHFW x Zalando obklopovala působivá atmosféra. V Pressen Copenhagen, budově bývalé tiskárny, se odehrály všechny tři přehlídky finalistů Ceny udržitelnosti. Industriální prostředí dodalo těmto akcím jedinečnou atmosféru, která se přenesla i skrze digitální cestu do Zalando Greenhouse, kde diváci mohli módní dění sledovat online. Vyvrcholením pak bylo vyhlášení vítěze Zalando Sustainability Award.
Ten si odnesl 20 000 eur a získal možnost vytvořit exkluzivní kapsulovou kolekci pro Zalando. Samozřejmě hlavní myšlenkou celé linie bude rozvoj udržitelnějších řešení, pokud jde o design, materiály, výrobní procesy, technologie i sledovatelnost řetězce. Na podporu vítězné značky Zalando zpřístupní velkou část předvedené kolekce svým více než 49 milionům zákazníků na 25 evropských trzích. Jak probíhalo celé soutěžní klání a kdo se stal vítězem? Detaily ze zákulisí prozradíme již brzy.