Levi's slaví
Zásadním momentem pro Levi’s byl květen 1873, kdy Levi Strauss & Co. získal oficiální patent na měděné nýtky pro modrý denimový „pasový overal“. Příští rok tedy oslaví Levi’s® 150. výročí ikonických 501® džínů, kusu oblečení symbolizujícího trvalou módní stálici, ze které se stala globální ikona s velmi bohatou historií. Aby příští rok oslava výročí opravdu stála za to, už letos se na počest 149 letům denimové ikony spojil Levi’s s pěti vizionáři, kterými jsou Barbie Ferreira, A$AP Nast, Hailey Bieber, Peggy Gou a Marcus Rashford. Kampaň zachycuje nejen fotografie, ale i intimní rozhovory, které se dotýkají momentů, které navždy změnily jejich kariéru a budoucí zaměření.
Takže SUNNEI už vydává i knihy
Milánská značka SUNNEI se sice možná proslavila především svou oděvní linií, nepřestává ovšem prozkoumávat jiné oblasti. Zatímco před pár měsíci přišel se sérií kuriózních objektů, nyní představuje světu svou první knižní publikaci TUTTIFIORI.RAR, která je součástí probíhajícího projektu klasifikace květin vedeného tatínkem jednoho ze zakladatelů značky. Stejné obrázky tvořily základ kolekce Sunnei SS22. Uvedena byla v nadrozměrné podobě v hype berlínském concept storu Voo Store.
Londýnská retrospektiva
Britské Victoria & Albert Museum oznámilo, že otevře dveře do svého rozsáhlého archivu v nové retrospektivní výstavě umístěné. Bude vůbec první výstavou ve velkém britském muzeu o uceleném dílu Gabrielle Chanel. Představí na 180 návrhů, od otevření její první kloboučnické výroby v Paříži v roce 1910 až po představení její finální kolekce v roce 1971. Obsah výstavy staví na té z roku 2020, která poprvé debutovala v Paříži, než se přestěhovala do Melbourne. Výstava Gabrielle Chanel – Fashion Manifesto potrvá od 16. září 2023 do 25. února 2024.
Ye, Demna a GAP
Ačkoli mikiny a bundy ze spolupráce GAP Ye a Demny byly v posledních šesti měsících předmětem mnoha spekulativních scénářů, trio oficiálně uvedlo na trh svou první kolekci teprve nyní. Zahrnuje velká trička, zkrácené mikiny s kapucí a volné streetwear kalhoty, vše samozřejmě v estetice zúčastněným vlastní.
Sydney Sweeney na motocyklu
Jacquemus se vrací zpět na místo činu. Na Havaj, kde před pár měsíci představil svou kolekci. Tentokrát však není důvodem jeho návštěvy další přehlídka, tu přece jen chystá až na konec tohoto měsíce a místo jejího konání hodlá odhalit již brzy. A jen tak mimochodem, budou v ní k vidění i kousky z jeho připravované spolupráce s Nike. Na Havaji se však nyní vrací nyní společně s fotografem Tomem Knellerem, aby na svůdných snímcích zastihli superhvězdu popkultury Sydney Sweeney na motocyklu.
Anna, Zendaya a Bulgari
Římský klenotnický dům v nejnovější kampani “Unexpected Wonders” představuje nejen vybrané designové ikonické produkty, ale také talentované osobnosti napříč různými obory, které mají výrazný vliv a angažují se po celém světě. V kampani vystupuje pětice jedinečných žen, které předvádí šperkařské a hodinářské kreace – Zendaya, zpěvačka formace BLACKPINK LISA nebo čínská herečka Shu Qi, Hathaway a Priyanka Chopra Jonas. Pětice hvězd dokonale ztělesňuje různorodost, rovnost a inkluzi, hodnoty, blízké srdci značky Bvlgari. Zendaya a Anne Hathaway se navíc objevují nejen na fotografiích Dana Jacksona, jsou také hlavními protagonistkami krátkého filmu v režii Paola Sorrentina. Nová kampaň vznikla v Římě, městě, které je šperkařskému domu domovem a nevyčerpatelnou studnicí inspirace. I jeho scenérie sehrály v kampani důležitou roli.
Londýn, Mekka udržitelnosti
Nona Source, pokládaná za průkopníka cirkulární módy, odebírá deadstock látky od značek koncernu LVMH. V jejím archivu najdete tedy látky od Louis Vuitton po Dior, které dále prodává nové generaci návrhářů. Role látek, které leží ve skladu v zadních místnostech a suterénech pařížských módních domů, zde dostávají druhou šanci. Letos v květnu otevírá Nona Source svou novou základnu v londýnském King's Cross, kde londýnští návrháři budou moci nakupovat luxusní látky za zlomek původní ceny. S ohledem na rostoucí poptávku ze strany mladých talentů se showroom nachází v těsné blízkosti školy Central Saint Martins, poskytující účastníkům svých vážených módních kurzů přístup k některým z nejlepších látek, které jsou v současné době k dispozici. Nepřekvapí vás tedy, že Nona Source už má v Londýně spoustu fanoušků: mezi nimi i návrháře Richarda Malone či průkopnici udržitelnosti Stellu McCartney.
Do plavek!
Česká značka Overall Office přichází s novou generací plavek, se kterou poprvé opouští svůj ikonický spirálovitý střih a vydává se vstříc nové etapě. A tak vznikly dvoudílné plavky ZOE, které vynikají nejen propracovaným a perfektně sedícím střihem, ale i výrazným a především variabilním šněrováním. Novinka v plavkové linii značky přichází po několika sezónách práce se spirálovitým střihem a představuje cestu, na které bude značka dále stavět. Overall Office ke svému produktu znovu přistupuje inkluzivně a nabídne plavky v celé velikostní škále od XS až po XL. Značka opět pracuje s udržitelností – celá kolekce je vyvzorována i vyrobena v České republice z recyklovaného polyamidu.
Novou tváří Marc Jacobs se stala Winona Ryder
Marc Jacobs oslovuje jednu ze svých nejlepších kamarádek Winonu, aby po Naomi Campbell převzala žezlo tváře jeho značky. V jeho kampani Spring-Summer 2023 se průkopnice grunge stylu vrací po letech před objektiv v sérii hravých snímků, jejichž ústředním aktérem je spolu s ní i nová kabelka. Naposledy se Winona s Jacobsovou značkou spojila v roce 2015, ale co víc chtít než mít v kampani znovu ikonu devadesátých let, která svou tvář značkám zpravidla nepropůjčuje?
Burberry opět přebírá nadvládu nad Temží
Burberry oslavuje platinové jubileum řadou projektů, nyní značka přispívá dvěmi originálními venkovními instalacemi, včetně velké plovoucí louky se zdaleka viditelným nápisem Burberry. Ta nyní kotví přímo naproti Tower of London na řece Temži. Na plovoucí louce roste více než 5 000 rostlin, z nichž se mnohé nacházejí na březích řek ve Spojeném království. Má ukázat roli, kterou hrají přírodní pastviny a bažiny při ukládání uhlíku, a demonstrovat, jak květiny živí opylovače a divokou zvěř na řekách. K vybudování zahrady použilo Burberry 1,4 tuny recyklovaného plastu nasbíraného z řek po celém Spojeném království, což odpovídá 58 000 plastovým lahvím nebo 3,3 milionu plastových brček na pití. A jakmile tato venkovní výstava skončí, její části budou znovu použity, přepracovány nebo recyklovány. Například zeleň bude znovu vysazena dobrovolníky Burberry a bude žít dál v projektech místní komunity.
Zdroj: Wallpaper, Dazed, WWD, archiv značek