Jak vypadá kolekce z reklamních bannerů?

Jakmile světelné reklamní bannery přestanou být aktuální, firmy je nemilosrdně vyhodí. Původem česká a nyní silná globální společnost EYELEVEL se ale rozhodla s tím něco udělat. A ke spolupráci si nemohla vybrat nikoho lepšího. Oslovila totiž návrhářku Petru Ptáčkovou, která svým proaktivním přístupem k ekologii a slow fashion známá, a společně dokázali odpadní materiál využít jako základ pro její novou kolekci.

“Bannerovinu” Petra využila při tvorbě své nové kolekce na podzim a zimu 2018 představené na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Ta zahrnuje i bundy, které se zároveň dají přeměnit v batoh. 

“Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak rozhodne velká nadnárodní společnost, jako je EYELEVEL. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,” říká návrhářka Petra Ptáčková.

Petra Ptáčková

Jen u "první fáze" se ale nezůstalo. Během výroby této kolekce se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, tedy aby z něj nezbyl téměř žádný odpad. Z drobných odstřižků se pak vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže. Více takových spoluprací!

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24