Jakmile světelné reklamní bannery přestanou být aktuální, firmy je nemilosrdně vyhodí. Původem česká a nyní silná globální společnost EYELEVEL se ale rozhodla s tím něco udělat. A ke spolupráci si nemohla vybrat nikoho lepšího. Oslovila totiž návrhářku Petru Ptáčkovou, která svým proaktivním přístupem k ekologii a slow fashion známá, a společně dokázali odpadní materiál využít jako základ pro její novou kolekci.
“Bannerovinu” Petra využila při tvorbě své nové kolekce na podzim a zimu 2018 představené na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Ta zahrnuje i bundy, které se zároveň dají přeměnit v batoh.
“Během své práce a studií jsem navštívila spoustu různých manufaktur a viděla, jak vypadá šetrný přístup k výrobě oblečení, ale také to, kolik se jinde vyhodí materiálu, kolik vzniká odpadu a jak se často nedbá na žádnou etiku. Těší mě každý člověk, který se rozhodne udělat alespoň malý krok k udržitelnosti, a o to víc si vážím toho, že se tak rozhodne velká nadnárodní společnost, jako je EYELEVEL. Těší mě, že můžu být součástí projektu, který dává smysl,” říká návrhářka Petra Ptáčková.
Jen u "první fáze" se ale nezůstalo. Během výroby této kolekce se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, tedy aby z něj nezbyl téměř žádný odpad. Z drobných odstřižků se pak vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže. Více takových spoluprací!