Během vrcholící pandemie se hodně mluvilo o tom, jak se móda po jejím pominutí změní. Doufali jsme v uvědomělý přístup, méně plýtvání a více příslibů. Z velké části ale poměry zůstaly, a to jak v Miláně, tak v Paříži, při starém.
Hosté přehlídek si i nadále v předních řadách vyměňují lichotky, jen s maskami na obličejích. Proměny a inovace i nadále trpí šnečím tempem. Asi nejpozoruhodnější je to, co se nezměnilo, což jsou postoje a atmosféra módy. Jistě, je příjemné být zpět a vidět známé tváře, ale je docela šokující sledovat, jak málo změn poslední rok přinesl. Společnost Kering sice během týdnů módy oznámila, že se vzdává kožešin, ale to bychom k pomyslnému seznamu důležitých položek k odškrtnutí měli vše. Značky jako Gucci a Bottega Veneta přestaly materiál používat před lety, ale nyní francouzská luxusní skupina zavádí politiku bez kožešin u všech svých značek.
Přední řada na většině přehlídek je stále z větší části stejná jako před deseti lety – stará a bílá. Publicisté a módní domy zřejmě nechtějí přijmout skutečnou změnu tím, že by u jejich stolu dali šanci nové generaci kreativců – nebo jim dokonce jen vytvořili více prostoru. Nabízí se otázka: jak mohou módní značky i při snížené kapacitě skutečně začít posilovat vztahy s etnicky rozmanitými lidmi v módním odvětví?
Co se trendů týče, runway ovládly radost a sex, které rezonovaly jako důležitá poselství po pandemii. Zároveň se svět módy konečně otevřel skutečně diverznímu castingu a na mole se objevily plus size modelky coby manifest tělesné pozitivity. Rozruch působily metody prezentací. Marni do své aktuální kolekce obléklo všechny své hosty, u Prady vytvořili virtuální most mezi Milánem a Šanghají a Balenciaga uspořádala premiéru dílu animáku The Simpsons.