Představily se méně známé, ale i přesto velmi důležité značky, které by se v dalších letech mohly dostat do širšího povědomí.
Přinášíme vám report o nejzajímavějších z nich.
Bora Aksu
Značku založil turecký absolvent prestižní londýnské školy Central Saint Martins. Školu ukončil v roce 2002 jako nejlepší student a upozornil na sebe i pozitivními kritikami v předních světových novinách. Jeho přehlídka zaujala i dvojici Domenico Dolce a Stefano Gabbana. Aksu je držitelem několika prestižních cen v oboru, například Topshop New Gen Award.
Na letošním fashion weeku představil kolekci volně čerpající inspiraci z dobových romantických pohádek pokřivených punkovým tvarováním. Kolekce je plná překvapivě pastelových tónů růžové a modré. Romantické siluety šifonových šatů jsou ‚znásilněny‘ koženými a latexovými kalhotami. Ve střizích převládá tvar tulipánové sukně s velmi štíhlým pasem a nepřehlédnutelnými komplikovanými detaily paličkovaných krajek a náročně tvarovaného hedvábného šifonu.
Sass & Bide
Australský label byl založen v roce 1999 designérským duem Sarah-Jane Clarke a Heidi Middleton. Původně denimová značka dnes prodává své modely po celém světě od New Yorku po Londýn.
Na londýnském týdnu módy designérky představily svou vizi australské zimy. Kolekce nese velmi jednoduchou černobílou barevnost a dýchá z ní atmosféra domorodého folkloru. „Koncept kolekce je o přírodě versus průmysl a výroba, toho jsme se snažily docílit pomocí metalických prvků kontrastujících s přírodními skořepinami a peřím a samozřejmě digitálními tisky z umělecky upravovaných fotografií vodních vln.“