Švédský konfekční gigant letos jarní sezonu založí na sedmdesátkovém retru. K tomu si přizval obuvnickou značku Swedish Hasbeens – navrhla pro ně unikátní kolekci dřeváků.
Firmu Swedish Hasbeens založily v roce 2007 dvě přítelkyně z dětství, Cilla Wingård Neuman a Emy Blixt. Celý příběh ale začal už o rok dříve, kdy Emy našla 300 párů dřeváků ze 70. let. Poznala, že doba dozrála k tomu, aby se takové boty znovu objevily na trhu. Navrhla tedy boty s jednoduchou dřevěnou podrážkou a koženým svrškem, a vytvořila tak sortiment, který zákazníkům hned padne do oka.
Značka Swedish Hasbeens se stala v mezinárodním měřítku přímo kultovní záležitostí. Její výrobky nosily i Sarah Jessica Parker a Maggie Gyllenhaal.
Navíc Swedish Hasbeens využívá řemeslné metody a materiály, které nezatěžují životní prostředí.
20. dubna se objeví na pultech 150 obchodů H&M hned tři styly dřeváků.
Nejdramatičtější z nich jsou řemínkové boty na klínku, na kotníku zdobené třemi přezkami. Jejich základem je dřevěný klín, který dodává původnímu gladiátorskému looku nečekaný rozměr. Tyto boty jsou dostupné ve třech barevných provedeních, v krémové a tělové barvě na světlém dřevěném klínu a v černé na černém spodku.
Dalším modelem jsou letní sandály na podpatku s jedním kotníkovým páskem. Na výběr bude krémová i červená varianta, obě na spodku ze světlého dřeva.
A nakonec se budou prodávat i nazouvací boty na dřevěném klínu s volnou špičkou. Svršek je šitý z imitace hadí kůže a v horní části má zavazování na tkaničky.
Cenová relace se bude pohybovat od 1299 Kč do 1499 Kč.