Znáte to, hned po ránu si člověk nemusí připadat 100% fresh a dost snadno se tedy může stát, že během vyřizování rychlého e-mailu svému nadřízenému, klientovi nebo kolegyni pošle e-mail, ve kterém je jeden překlep za druhým a správně je snad jen podpis na konci. Možná vám chybí dávka kofeinu, ale může za tím být i to, že jste na odeslání nezvolili správnou hodinu. Což zase ve svém důsledku může ovlivnit, jak úspěšný bude celý váš pracovní den.
Tvůrci aplikace Grammarly, která automaticky opravuje pravopis, se zaměřili na to, jaká doba je pro odpovídání na e-maily nejlepší. Studie ukázala, že e-maily odeslané mezi 13 - 17 hodinou obsahují zhruba 3,7 chyb na sto slov, zatímco zprávy odeslané v dopoledních hodinách v průměru 11,8 chyb a ty večer až 14,3 chyb. Co z toho plyne? Odpovídat na zprávy se vyplatí až po obědě.
Že by se člověk neměl e-mailům věnovat jako první věci po příchodu do práce, potvrzují i autoři knihy "Manage Your Day-to-Day: Build Your Routine, Find Your Focus & Sharpen Your Creative Mind", ve které se přes 20 odborníků zabývá tím, jak si rozložit síly a kreativitu do celého dne. Prázdná e-mailová schránka se na začátku dne může jevit jako priorita, ale současně vám může v mžiku ubrat energii a soustředěnost, kterou byste jinak využili na něco náročnějšího. Vrhnout se hned po ránu na to nejtěžší, co vás za celý den čeká, je mnohem efektivnější způsob práce.
Až příště tedy budete přemýšlet o odesílání důležitého e-mailu hned brzy ráno nebo při vaření večeře, vzpomeňte si před odkliknutím tlačítka "Odpovědět" na tento článek.