Gucci koketovala s myšlenkou vstoupit mezi elitu haute couture již dlouho, teď konečně vyslala první vlaštovku v podobě bordó róby, kterou předvedla Salma Hayek na červeném koberci v Cannes.
Novou linií chce kreativní ředitelka Frida Giannini vyjít vstříc četným prosbám celebrit o šaty na prestižní společenské události. „Slavní se na nás často obraceli s žádostmi o pomoc při přípravách na jejich velké večery. A bylo těžké jim vyhovět, vždyť Gucci byla vždycky značka prêt-à-porter. Rozhodli jsme se proto zavést řadu Première, a mít tak v rukávu vždycky něco pro takové příležitosti,“ říká Frida.
Róby na významné události navrhne Gucci pouze dvakrát do roka a bude ušit pouze jeden kus od každého modelu. Značka se ovšem rozhodla, že kolekci nebude předvádět na žádném týdnu módy. „Nic podobného neplánuji, Gucci Première je spíše o intimní komunikaci a spolupráci mezi hvězdami a naší značkou. Nemyslím, že by značka Gucci v současnosti patřila na mola haute couture,“ dodala Frida Giannini.
I proto se předpokládá, že šaty po svém předvedení získají obrovskou hodnotu. Toho si je evidentně vědoma i Salma Hayek, která svou toaletu chce v průběhu filmového festivalu prodat a výtěžek věnovat nadaci Haitian Relief Organization.